Pokud budete mít zájem o některý můj výrobek, můžete mi napsat na e-mail: dilnicka-josefina@email.cz

sobota 7. dubna 2012

VELIKONOCE II

Asi před pěti lety jsme byli na Velikonoce v Německu u manželovy tety a tam jsme poprvé ochutnali  mrkvový dort, který nám moc zachunal.  Každý rok si říkám, že ho musím taky upéct a došlo na něj až teď.

A tady je receptík, pokud byste chtěly tento zákusek  vyzkoušet:

Potřebujeme

  • 300 g mrkve
  • 250 g (raději hnědého) cukru
  • 5 vajec
  • 1 lžíci rumu
  • 1 lžičku strouhané citronové kůry
  • 300 g mletých mandlí
  • 60 g mouky
  • 1 lžičku prášku do pečiva 
  • špetku soli

na polevu

  • 200 g moučkového cukru
  • 3 až 4 lžíce citronové šťávy
  • 50 g pražených mandlových lupínků
  • zdobení: 12 marcipánových mrkviček

 Jak na to

Formu vyložíme papírem na pečení nebo dobře vymažeme tukem a vysypeme moukou. Troubu předehřejeme na 180 °C.
Mrkev nastrouháme najemno. Vejce s cukrem vyšleháme ručním  šlehačem do pěny (asi 4 až 5 minut) a lehce do ní vmícháme mrkev. Mleté mandle promícháme s citronovou kůrou a s rumem, přidáme do hmoty a nakonec vmícháme mouku s kypřicím práškem a solí.
Těsto upravíme do formy, uhladíme a dáme na 55 až 65 minut péci.
Uvolníme formu, dort z ní vyjmeme a necháme na mřížce vychladnout.
Moučkový cukr utřeme dohladka s citronovou šťávou a dort jím po všech stranách namažeme. Okraje dortu obalíme v mandlových lupínkách a horní plochu ozdobíme mrkvičkami z marcipánu.

Originální marcipánové mrkvičky jsem neměla, a tak jsem si je podle receptu na falešný marcipán od Leničky  vyrobila.  Jsou to tedy spíš mrkve než mrkvičky, ale na první pokus to snad není tak strašné.  Jen s tím dortem jsem se zapotila .... nešel potvora vůbec vyklopit, a to i přes to, že jsem měla formu vymazanou i vysypanou, takže se lehce potrhal.

Dobrou chuť!!!!


Slepička, kterou jsem si ušila podle Tildy.



.... a ovečka, které jsem neodolala v ochůdku u Šárky   (Sar), kde velice ráda nakupuji krásné látečky. Naposled jsem si udělala radost těmito úžasnými proužky (fotka je Šárky):


5 komentářů:

  1. Jituško, dort vypadá skvěle a určitě je moc dobrý.. Slepička je krasavice, moc se mi líbí fotka s ovečkou a samozřejmě i látky. Proužky mám moc ráda.. :o) Jana

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj Jitka skoda vidim dortik tady na fotka lepsi mam na talir a kaficka na dort je fein a recept tam je moc dik .Pozilam tebe hezke a vesely Velikonoce Karin

    OdpovědětVymazat
  3. Jituško, mrkvový dort dělá moje kamarádka a nikdy nedošlo na to, abych si opsala recept, tak moc děkuji!
    Krásné nákupy, krásné šití!
    Pa, Helena

    OdpovědětVymazat
  4. Jitu, dort se ti moc povedl. Jsi šikulík!!
    Kdysi jsem dělala mrkvovou bábovku a taky nebyla špatná. Nyní mám zálusk na mrkvové šátečky. Hezký večer :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj Jituško, máš u mě na blogu ocenění.. Přeji krásný víkend, Jana

    OdpovědětVymazat