Pokud budete mít zájem o některý můj výrobek, můžete mi napsat na e-mail: dilnicka-josefina@email.cz

pondělí 16. července 2012

PRÁZDNINOVÉ VÝLETOVÁNÍ - část I.

Hned první prázdninový víkend jsme vyrazili navštívit moji maminku, a tak jsme si naplánovali i výlet do blízkého Chlumce nad Cidlinou na zámek Karlova Koruna, který patří rodu Kinských .
K jeho stavbě přizval hrabě František Ferdinand Kinský, vynikající umělce své doby, italského architekta Giovanni Santiniho Aichela a pražského stavitele Františka Maxmiliána Kaňku. Stavba se uskutečnila v letech 1721 -1723. Na počest návštěvy císaře Karla VI. byl zámek pojmenován Karlova Koruna. Zámek nese typické prvky Santiniho osobitosti a geniality. Ke středovému válci o dvou patrech připojil tři jednopatrová křídla čtvercového půdorysu. V severní části mezi křídla vsunul Santini otevřené schodiště k prvnímu patru, zepředu kryté vyzděným pláštěm se třemi vchody. Dokonalá centrální kompozice je patrná již z umístění zámku do krajiny a to ještě bylo zdůrazněno třemi alejemi ke třem branám park.


Další výlet jsme podnikli 4.7. a to do Pekla a potom do pevnosti Dobrošov.

 http://www.pevnost-dobrosov.kvalitne.cz/strana.htm

 Další výlet se uskutečnil 8.7.  do Regionálního muzea v Náchodě (http://rmn.wz.cz/Stala-expzice-Nachod.html#foto), jehož expozice  zachycuje dějiny Náchoda a jeho okolí od pravěku až po současnost (rok 2000). Regionální historie je reprezentovaná nejen dobovými věcmi, ale i sedmi dioramaty s dvaceti šesti figurínami.







 ... že neuhodnete, koho a proč napadlo toto muzeum navštívit :-D ...


 A prozatím poslední výlet se konal tento víkend a to v sobotu 14.7. a opět to byl můj nápad, protože jsem zjistila, že ve skanzenu na Veselém kopci (http://www.vesely-kopec.cz/) se koná Veselokopecký jarmark. 







... a při zpáteční cestě jsme se ještě zastavili na Kunětické hoře (http://www.hrad-kuneticka-hora.cz/)

 ... a ještě poslední zastavení u Perníkové chaloupky pod Kuňkou ...

... dovnitř jsme nešli, protože mladší dcera tam byla se školkou asi před třemi týdny a starší tam nechtěla ....

Přeji Vám, mé milé, krásné letní dny a třeba jsem Vás i trochu inspirovala k návštěvě některého z míst.

10 komentářů:

  1. Jitu, krásné výlety. Na Veselý kopec chceme také - tak mě trochu mrzí, že jsem nevěděla o tom jarmarku - to bych jela hned. Další krásné prázdninové putování ... Věra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věruško, jarmark byl sice super - bylo tam spousta krásných výtvorů k pokoukání i ke koupi - ale možná, že bez něj by tam zas nebylo tak narváno a líp by se prohlížely ty úžasné chaloupky.

      Vymazat
  2. Jitu, krasne putovani po ceskych vlastech. Letos se do Cech nedostaneme a tak jsem za takoveto vylety dvojnasobne vdecna. Uzivej leto, Katerina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Káťo jsem ráda, že se Ti naše putování líbí a určitě brzy zase přidám nějaké další fotky z cest po Česku. Krásné léto i Tobě a Tvým milým.

      Vymazat
  3. Jituš, tvoji hádanku jsem lehce uhodla, protože ještě než jsem si ji přečetla, už jsem dělala jéééé a júúúúú, tam bych chtěla taky! Díky, že ses o zážitky podělila. To je takových krásných domácích hejblátek - upoutaly mě formy na perníky, no a pak samozřejmě to, co tebe :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je hrozný, jak jsem prokouknutelná :-D. Já jsem prostě strašná, vláčím rodinu po všech možných řemeslných trzích a jarmarcích a jak je někde vlna s kolovratem a tkaním, tak jsem tam jak doma. A jinak musím říct, že nějakou takovou chalupu jako byly na Veselém kopci bych brala hned vč. těch domácích hejblátek. Prostě jsem se tam cítila moc dobře. Doufám, že letos opět ukecám rodinu a pojedem už poněkolikáté do skanzenu Krňovice, kde je taky moc skvěle.

      Vymazat
  4. Jituško, pěkně jste výletovali, jsou to všechno mě milá místa. A koukám, že jsem vás měla skoro za humny :o)
    Pohodový večer, Helena

    OdpovědětVymazat
  5. Ach ta skleroza... zapomněla jsem ti napsat, jak moc se mi líbí tvoje houbičky, povedly se ti parádně!
    Pa, H.

    OdpovědětVymazat
  6. Jitu tomu říkám prázdninové užíváníčko.Taé se chystáme na pár výletů.....Lena

    OdpovědětVymazat
  7. Pekne cestovani a ten skanzen se mi moc libi .Tolik zajimavych veci.Jen cestujte dal at se mame na co divat.

    OdpovědětVymazat