Pokud budete mít zájem o některý můj výrobek, můžete mi napsat na e-mail: dilnicka-josefina@email.cz

neděle 20. ledna 2013

V HLAVNÍ ROLI OPĚT DOMÁCÍ CHLÉB

První bochníček se snědl jako nic :-D, a tak jsem se rozhodla pro další, tentokrát ze světlé chlebové mouky. V pátek večer jsem si zadělala těsto a dopoledne jsem upekla ... jenže po chlebu se opět jen zaprášilo, a tak jsem večer zadělávala znovu :-D  A mimo to jsem potřebovala upéct i nějakou tu dobrotu k odpolední kávě, a tam zvítězil KOLÁČ LENIVÉ ŽENY.
... včerejší pečení ...

... dnešní chlebík .....


... koláč lenivé ženy ...

A tady je recept na koláč:
1 hrneček máku (v původním receptu je mák celý a nám víc             vyhovuje mletý)
2 hrnečky polohrubé mouky
1 hrneček mléka
1 hrneček oleje
2 hrnečky cukru 
3 vejce 

Pracovní postup
Suroviny spolu dobře vyšleháme. Připravené těsto dáme na vymazaný a moukou vysypaný plech - já  používám papír
. Vložíme do vyhřáté trouby a upečeme. Hotový moučník potřeme jahodovým džemem - použila jsem rybízový i s kousky ovoce. Ozdobíme šlehačkou anebo bílkovou polevu.

Přeji krásné nedělní odpoledne a dobrou chuť, pokud  koláč vyzkoušíte.

5 komentářů:

  1. Jitu, chleba jede, viď! u nás taky mizí rychlostí blesku, udělala jsem už asi 5 bochníků... pořád sbírám zkušenosti, abych to měla v ruce a v oku. ale ty máš bochník úplně dokonalý, krásně nakynutý.
    koláč neznám, ale třeba někdy zkusím.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, moc děkuji za pochvalu a musím asi začít péct větší bochníky :-D, protože takhle bych mohla zadělávat na pečení určitě každý den. Ale musím říct, že mi to přináší obrovské potěšení a to, že zmizí velice rychle je známkou toho, že tento typ chleba se u nás zabydlí natrvalo.

      Vymazat
  2. Jituško ted jsem psala Věrušce že všichni pečete a u tebe další mňamka-jůůů a mňam!!!!!:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Míšo, určitě chleba zkus, opravdu to stojí za to.

      Vymazat
  3. Koláč vypadá lákavě, ten musím zkusit, máku mám docela přebytek:-))
    Díky za recept
    Ajka

    OdpovědětVymazat