Pokud budete mít zájem o některý můj výrobek, můžete mi napsat na e-mail: dilnicka-josefina@email.cz

neděle 2. června 2013

... NEDĚLE VE ZNAMENÍ VELKÉ VODY ...

Po hnusném deštivém počasí uplynulých dní, začal dnešní den  vskutku dost šíleně. Všichni doma moc dobře vědí, že když jsem  probuzena násilným způsobem, tak jsem pak protivná, bolí mě hlava a  vůbec celý den nestojí za nic.  Co čert nechtěl v noci se k lijáku přidala docela slušná bouřka, která probudila naši starší dceru a ta přišla ve tři ráno k nám do ložnice s tím, že se bojí a že jde k nám do postele ... no, co se dalo dělat. Usnout se mi už nedařilo, a pak asi v šest, když jsem už konečně začínala usínat, prohlásila, že půjde do pokojíčku, takže jsem se probrala opět a asi za hodinu na to začala houkat siréna. Nejdřív jsem si říkala, že asi někde hoří, ale protože houkala dál a tak nějak jinak, tak jsem vstala a šla jsem vyvenčit naši fenku a to už se z místního rozhlasu ozývalo varování před povodní a následně na mobil přišla varovná SMS ze štábu povodňové komise. A protože jsme povodeň zažili před třinácti lety - tehdy jsme měli vodu tak 5 m od domu, tak jsme s dětmi vypravili na obhlídku Labe. Na nábřeží už stály davy lidí a s obavou zírali na červenou rychle se valící labskou vodu.  Policejní auta projížděla ulicemi a hlásila, aby si všichni v blízkosti  řeky zabezpečili majetky a auta technických služeb odvážela kontejnery, které by případně mohly opustit svá stanoviště a zpět přivážela pytle s pískem. A tady jsou nějaké fotečky, abyste viděli, jak to ve Dvoře vypadá.


... takto vypadá jinak po většinu roku téměř prázdné koryto Labe ve Dvoře Králové dnes ...
Za chvíli opět půjdeme zkontrolovat stav řeky, protože je hlášeno přelití přehrady s tím, že průtok bude nižší než před zmiňovanými třinácti lety.
                          


... takto vypadala přehrada 11. května  letošního roku  ... a v současné době je voda až u těch horních oblouků a do přelití má jen 35 cm ...
Přeji všem krásné nedělní odpoledne a  pokud možno bez ohrožení  vodním živlem!!!!

10 komentářů:

  1. Hrůza! Jitu, myslím na vás! zažili jsme vodu v domě...nedá se zapomenout! Snad přestane pršet...
    Držte se!
    Pa, Helena

    OdpovědětVymazat
  2. Jitu, také na vás myslím. Viděla jsem zatím jen pár obrázků na netu a musím přiznat ... nechtěla bych to zažít.
    Věra

    OdpovědětVymazat
  3. Ukazovali v telce .... držím palce:-)
    Ajka

    OdpovědětVymazat
  4. Jituš, držte se !!!
    Taky plaveme.
    O povodni vím své. V r. 2002 jsme jí zažili v Českém Krumlově. Bydleli jsme přímo u řeky.
    Pa a opatrujte se. Lenka

    OdpovědětVymazat
  5. Jituš, držím palce, a ať to zvládnete!!! Věra

    OdpovědětVymazat
  6. Moje školské zemepisné vedomosti už odvial čas, preto som si musela vygoogliť prameň rieky Labe a tiež aj pozrieť na mapu, aby som mala predstavu, kde vlastne žiješ. Naozaj je vo vašom meste táto mne známa rieka hlavne z pohraničia v Děčíne len malou riečkou. Ale i taká dokáže narobiť veľa škody, keď sa vyleje. Dúfam, že sa tak nestane.

    OdpovědětVymazat
  7. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Doufam ze se vyhnete tomu nejhorsimu,ted tady v Tv ukazovali Prahu a povodne.

      Vymazat
  8. Moc Vám všem děkuji za podporu, ale přece jen se povedlo Labe tady u nás udržet v korytě, takže se diky Bohu žádná pohroma nekonala. Ale i tak si člověk uvědomí jakou má voda sílu.

    OdpovědětVymazat