Pokud budete mít zájem o některý můj výrobek, můžete mi napsat na e-mail: dilnicka-josefina@email.cz

úterý 10. června 2014

.... OD PÁTKU AŽ DO PONDĚLÍ ....

V pátek se chystal manžel s kolegy z bývalé práce do Hradce na pivko, a tak mě napadlo, že by nebylo od věci jít s děvčaty do ZOO.  Většinou už si s sebou neberu foťák, ale tentokrát jsem udělala výjimku a nelitovala jsem  ..... 
... veverka kapská ... tady vždycky začíná naše procházka ...
... samec okapi ... tentokrát jsme měly štěstí ...


... hrošík liberijský...


... Viktoriiny vodopády .... už se začínají trošku smývat, a tak je u nich plůtek a nemůže se blíž na kameny jako vloni ...



... rybářská vesnička ...




... tentokrát jsem nemohla odolat žirafám, které už nejsou v tak malých výbězích jako dřív, ale mají možnost se rozeběhnout po větším prostoru .... když se to povede, můžete si s nimi kouknout přímo z oka do oka :-D


... nosorožci mají výběhy také jinak než v minulosti ... tihle zrovna odpočívají v podvečerním slunci ...

... se žirafami sdílí prostor antilopy koňské ... 

... marabu ...





... šimpanzi odpočívající po dlouhém dni plném pitvořících se návštěvníků ... vždycky je mi jich líto a říkám si, jaké by to asi bylo, kdybychom si to s nimi, my lidi,  prohodili ??? ...
... odpočívající Tadao ... když jsem ho fotila, tak občas otevřel oko, aby se podíval, kdo ho to zase otravuje ...
.... guarézy  nachystané, že už půjdou domů ... ale dvířka byla ještě zavřená .... 



... levhartice perská s kotětem ...
.... kvetoucí tulipánovník ...
... a kozy, které nemůžeme nikdy vynechat ... taky už odpočívají po perném dnu ...
... a konečně se opravuje ... dřívější chlouba a velmi využívaný prostor a pozdější hanba ZOO ... amfiteátr .... Donedávna byl zarostlý náletovými dřevinami a ani v tom pralese nebyl vidět  (Ten máme  pár metrů za domem) ...
... nově upravené hřiště u hlavního vchodu ... je krásné .... 

Myslím, že není co dodat a určitě "naše" ZOO stojí opět za návštěvu .... Je tu krásně a stále je co obdivovat a dokonce jsou tu i nějaká nová zvířata. 

Jinak Vám musím říct, že doma si občas připadám jako na safari. Hlavně v noci, kdy je všude ticho, je slyšet řev tygra, štěkot hyen (to je asi moje nejoblíbenější zvíře), kačeny a plameňáci ... noprostě super. A když znějí africké bubny, tak Vás ten zvuk tak očaruje, že máte chuť se přidat a zatančit si domorodé tanečky .... 

Ještě Vám musím taky ukázat slibované nové povlaky na válcové polštářky ... i přes to vedro jsem povlékala ... mám  usušeno a teď jen najít nějakého odvážlivce, který se bude chtít postavit k prknu a žehlit  ... :-D .... holt to nejspíš zase budu JÁ ....


A na závěr metýnka s jahodami a povidly.  



Předchozí koláč, který jsem pekla o víkendu, jsem ani nestihla nafotit ... zmizel rychlostí světla.  Byl to jen doma pečený tenký piškotový korpus (takový, jako se i prodávají) s oslazeným tvarohem, na něj jsem dala spoustu jahod a nakonec jsem to zalila želatinou. Holky tomu říkají  "ovoce pod sklem". 

Přeji Vám krásné dny a hlavně na sebe buďte opatrné/opatrní a dodržujte v těchto horkých dnech  pitný režim!!!!
A moc děkuji za milé komentáře, které mi tu zanecháváte. 

17 komentářů:

  1. Jitko,
    krásná reportáž ze ZOO. Moc se mi líbí hrošík!!! :o))
    A bydlet u ZOO a slyšet řev tygra- to je vážně super!!!!
    Tak ji máte za "humny"...
    Válečky- polštářky jsou hezké a buchtička- mňam! Ten název "ovoce pod sklem"- se mi moc líbí!!
    Přeji krásné dny- i když dnes už je trochu moooc horko!!
    Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, děkuji za milou návštěvu a přeji krásné dny.

      Vymazat
  2. Jituško tak to je dobře že jsi si foták vzala a my se můžem i když jen virtuálně projít po ZOO s Tebou ♥ jezdím tam také moc ráda :o) a Klárka tam letos byla se školou a už jsem u ni obdivovala na fotkách když mě vyfotila tu malůvku--vypadá to tak doopravdově :o) Letos bych se tam také chtěla zase vypravit--ale až povolí ta šílená vedra.... A ten večerní orchestr Ti moc závidím musí to být úžasné :o)
    Polštářky jsou překrásné ♥ no a ta dobrůtka--tedy vůbec se nedivm že zmizela -- ovocné dobrůtky v těchto vedrech chutnají obzvlášt dobře :o) Měj se Jituš moc hezky ... Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, děkuji a ZOO můžu opět vřele doporučovat, protože je už zase skvělá. Myslím, že změna ředitele opravdu moc prospěla. Přeji krásné dny.

      Vymazat
  3. Pěkné zoofotky Jituš:-) Škoda že od nás je tak daleko, byla bych tam denně:-))))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aji, díky, ale Tvým fotkám ze zahrádky a krásnému příběhu se nevyrovnají!!! Několik minulých let jsme měli permanentky a chodila jsem s holkama opravdu skoro každý den. Někdy ráno a jindy večer ... Manžel v té době trávil tak 5 měsíců v roce služebně v Súdán (staral se o provoz motorů při výrobě el. energie) a tak jsme si užívaly zvířat a krásný čistých hřišť v ZOO. Přeji krásné dny.

      Vymazat
  4. Jitu, krásné všechno.. Já praní bílé nádhery a její následné žehlení nechávám na chladnější dny - teď vzít do ruky žehličku musí být o zdraví...:-) Díky za zprostředkování návštěvy ZOO, v lesoparku se zvířaty jsem byla naposledy před pěti lety. Hodně pohody.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lado, děkuji za milé zastavení!!! Žehlení mi opravdu teď nehrozí, jen holkám vždy "přeběhnu" to, co zrovna potřebují a ostatní nechávám na chladnější dny. Teď raději vlezu do bazénu na dvorku. Přeji pohodové dny.

      Vymazat
  5. Ahoj Jitu, krásná reportáž. Naši kluci tuhle ZOO milují. O víkendu máme cestu do Dvora, takže určitě zavítáme.
    Krásný den ... Věra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věruško, díky a přeji krásný den v ZOO a věřím, že tentokrát se Vám bude líbit víc než dřív.

      Vymazat
  6. Jitu, byly doby, kdy jsem k vám jezdili i několikrát za rok. Pak nastala taková divná doba - prázdné expozice, špinavé toalety, divné občerstvení...vidím, že už je zase všechno jinak. Ráda přijedu.
    A noční řev šelem, to musí být docela zážitek!
    Polštáře jako vždy perfektní!
    Pa, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš pravdu, Helenko, jednu dobu to bylo v ZOO hodně smutné. Moc dobře si pamatuji, když holky pod vlivem filmu Madagaskar běžely ke kleci s fosami a ejhle ... fosy byly fuč. Rády jsme si chodily hladit okapího samečka Deta, který už díky paní Holečkové, v ZOO taky není ... a spousta dalších zvířat, která byla za její vlády odebrána. Teď se snad začíná blýskat na lepší časy a konečně se taky už může veřejně mluvit o člověku, který pro tuto zahradu udělal nejvíc práce a to je Ing. Vágner. Jen já osobně byh zrušila vjezd auty na safari, myslím, že autobus úplně stačil a auta tam prostě nepatří. Přeji krásné dny.

      Vymazat

      Vymazat
    2. Jitu, jsem ráda, že jsme to neviděli jen my. Na Dr. Vágnera se v jisté době zapomnělo, nebo se jen kritizoval (a nebýt jeho a jeho paličatosti, žádná zahrada by nebyla) a paní ředitelka Holečková vedla zahradu, dle názoru nás návštěvníku, od 1O k 5... Snad se novému panu řediteli podaří pověst napravit...
      Pěkný den, pa Helena

      Vymazat
  7. Jé vy bydlíte blízko zoo? Dvoreckou Zoo bereme jako domovskou, i když to k ni mame 40 km :-) ..... aspoň jednou za rok ji navštívíme. Je super i v zimě a hodně radi máme dušičky, haloveen když všude blikají vyřezane dýně. Pěkný večer. Pavel

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jj, bydlíme pár metrů od zdi ZOO vedle starého parkoviště. Taky mám ráda ZOO rozsvícenou zimní, blikající dušičkovou a vůbec kdykoliv. Při jedné výpravě za duchy se nám dokonce i nějací povedli vyfotit, to jsme zjistili až doma při prohlížení fotek v PC. Na nich se objevily takové zvláštní "šmouhy" ve tvaru jakýchsi postav ... a tuším předloni, taky na dušičky, zase unikátní večerní fotka s hyenou. Pavle, přeji krásné dny Tobě i Tvým blizkým.

      Vymazat
  8. Jitka SUPR fotky a kolac je taky moc fein skoda tady nemam kosek hahaha zdravim tebe Karin

    OdpovědětVymazat
  9. Jituško, děkuji ti za krásnou procházku, snad se k vám někdy také podívám. Ty noční řevy zvířat- to musí být ohromný zážitek, máte co poslouchat.
    Polštářky se mi moc líbí, to je styl, který mám ráda a koláče musel být ňam, ňam.
    Pěkný pozdní večer Iva

    OdpovědětVymazat