Pokud budete mít zájem o některý můj výrobek, můžete mi napsat na e-mail: dilnicka-josefina@email.cz

pondělí 25. srpna 2014

.... 5. PRÁZDNINOVÝ VÝLET ....

... je z minulého týdne (jsem ve skluzu :-D) a tentokrát jsme navštívili další kouzelné místo  .... zámek Doudleby nad Orlicí.  
Holky byly zrovna u babičky na prázdninách, ale domluvili jsme se, že si  je v neděli vezmeme a pojedeme na výlet. Určení místa zůstalo opět na mně :-o), a tak jsem si "vyrazila" na webtržište , abych zjistila co se kde v okolí děje zajímavého  a přitom jsem narazila na jarmark  na doudlebském zámku ...  a bylo rozhodnuto. Sem už jsem se chtěla podívat dávno, jednak z toho důvodu, že z Doudleb pocházel můj prastrýc a pak   hrady a zámky máme moc rádi.  

A  opět trocha historie:
(zdroj: http://www.zamek-doudleby.cz/)

Zámek dal v roce 1588 postavit Mikuláš Starší z Bubna. Původně sloužil jako letní sídlo, později byl využíván jako lovecký zámek. Bez zajímavosti není, že rod Bubnů stavbu vlastní (s výjimkou let 1948-1993) nepřetržitě. Nevelký, ale půvabný zámek je dílem italských renesančních umělců. Unikátní sgrafitová výzdoba, pokrývající všechna vnější i vnitřní průčelí, je vysoce ceněna.
Od roku 1948    patřil zámek státu  a dokonce mělo dojít k jeho demolici. Velkým štěstím bylo objevení sgrafitové výzdoby, která byla při přestavbě v letech 1670 - 1690 zakryta  vrstvou omítky a to zámek zachránilo. 
Současnou majitelkou zámku Doudleby nad Orlicí je přímá dědička rodu Bubna-Litic, paní Eleonora Dujková. 
Mimo to se také na zámku natáčel film Juraje Jakubiska "Bathory"


... fotit v zámku se sice nesmělo :-(, ale kamna fotili téměř všichni :-o), tak jsme se přidali taky :-D ... 
fotografie:  http://foto.mapy.cz/317232-zamek-Doudleby-nad-Orlici

... spřátelená dušička :-) ...
... atrakcí jarmarku byla tato dvě medvědí mláďáta .... dokonce jsem si ho i pohladila :-o) ....


... a pro děti babiččin dvoreček .... 




Fotek moc není a to hlavně z důvodu velkého množství lidí, kteří přišli na jarmark, ale jinak zámek Doudleby stojí rozhodně za návštěvu ♥♥ 
 Přeji, pokud možno, příjemný pracovní týden!!!!






8 komentářů:

  1. Hezky vylet jste si udelaly ,doufam ze jsis s vlnenkou popovidala ,medvidci jsou roztomily.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Elli, to víš, že jsem musela s vlněnkou "hodit řeč" :-D, ostatně jako vždycky, když nějakou potkám. Našim holkám je pokaždé jasné, že "zas budu zdržovat" :-DD

      Vymazat
  2. Jituško, byli jsme tam nedávno a moc se nám zámek, okolí i celá koncepce líbila. Určitě se budeme čas od času vracet.
    Přeji hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, nám se tam taky moc líbilo, a protože je to celkem blízko, tak věřím, že budeme vracet taky. Zdravím a přeji krásný den. Jitka

      Vymazat
  3. Dobrý večer Jitko, moc pěkné tipy na výlety. Těch není nikdy dost :-).
    Krásný týden. Renáta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renčo, moc děkuji za milou návštěvu a máš pravdu, tipů na výlet není opravdu nikdy dost. Já jsem zrovna u tebe koukala na Losiny a to je taky jedno z míst, které nás láká. Moc zdravím a přeji krásné dny.

      Vymazat
  4. Děkujeme a s radostí sdílíme na "zámeckém" Facebooku! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. I já děkuji nejen za sdílení, ale hlavně za báječný den u Vás. Přeji ať se daří.

      Vymazat